perjantai 6. tammikuuta 2012

Vauvan peitto


Nyt on Lionelin peitto valmis! Eilen jo kädet ihan syyhysivät, mitä aloittaisi seuraavaksi tekemään..?

Peiton ohje on siis TÄÄLTÄ hieman muunneltuna, koska kyseinen lanka oli kaupasta loppu. Mun käyttämä lanka oli Drops Merino Extra Fine, 100% Merino Wool Superwash. Valitsin vain viisi mielestäni kivaa väriä, jotka vaihdoin ohjeen melkein vastaaviin.

A=harmaanlila ->mulla Harmaa
B=vaalea harmaanvihreä ->mulla Vaalean sininen
C=vaalea beige ->mulla Ruskea
D=jäänsininen ->mulla Tumman sininen
E=luonnonvalkoinen ->mulla Valkoinen

Lanka oli pikkaisen paksumpaa kuin alkuperäisen ohjeen lanka, joten käytin 4,5 puikkoja. Kudoin peiton myös vain yksinkertaiselle langalla, kun ohjeessa se tehtiin kaksinkertaisella. Itse kudoin 32s oikein yhteen ruutuun ja mittasin pituudeksi noin 15cm. Lopullisen peiton mitat olivat noin 70cm x 60cm.


Lopuksi virkkasin neljä suikaletta yhteen 4 koukulla ja viimeistelin reunat. Helppo vauvanpeitto tehdä, aina oikein neulottuna valmistuukin nopeasti. Mies otti myös peiton heti käteen ja sanoi, ai kun onkin pehmeä!

Poitsu saa mennä aluksi nukkumaan Cecin vanhaan vauvan ensisänkyyn.

Mukavaa Loppiaista!

Ei kommentteja: